Retailstad Roermond verleidt

Gemeente Roermond zet komend jaar vol in op het acquireren van retailformules voor het kernwinkelgebied. Een acquisiteur heeft de opdracht Roermond nationaal en internationaal meer bekendheid te geven als dé retailstad van het zuiden. Met een nieuw ontwikkelde ‘storebox’ gaat hij/zij op pad naar grote makelaarskantoren en retail- en horecaformules.

Doel van de acquisitie is de leegstand tegen te gaan en het levendige centrum te behouden. Angely Waajen, wethouder economische zaken en volkshuisvesting: "In één jaar tijd willen we tien tot vijftien nieuwe ondernemers in Roermond verwelkomen. Ik heb er veel vertrouwen in. Roermond ís retail. De detailhandel is goed voor 15% van onze werkgelegenheid. We hebben een levendig centrum waar mensen graag winkelen, werken en wonen. De historische sfeer van de stad, de link met het Designer Outlet Roermond en de verbinding met het water maken Roermond uniek, en dat laten we in de storebox zien."

In de storebox, met de titel ‘De verleiding van Roermond’ is aandacht voor de verschillende kernwinkelgebieden, de vele vestigingskansen, de horeca, het culturele aanbod en de historie. De profilering van elk winkelgebied wordt ondersteund met teksten en foto’s.

Op donderdag 25 januari 2018 overhandigde wethouder Angely Waajen de eerste ‘storebox’ van Roermond aan het bestuur van Citymanagement Roermond, BIZ Binnenstad en de zeven straatvoorzitters van de binnenstad.